12/30/2010

夜の寿司はうまいぞ

Beer 2

明日から、また5連休。先週の休みは、ほとんど無為に過ごしてしまったから、今週末はなるべく楽しく過ごしたいと思っている。お正月なので、新年を良い気持ちで迎えたいと思う。(日本で過ごせたらいいなあ、という気持ちもあるけど。)2010年は、もうすぐ暮れるんだね。ま、もう暮れていいや!

I've gotten another 5-day break this weekend. I wasted a lot of last week's break feeling blah, so I'm hoping to enjoy this one a lot more. I'd like to bring in the new year on a good note. (I find myself wishing that I could ring in the new year in Japan, I admit.) Another year comes to a close...

今晩、友達のBlueSkyInTXと、Miyakoという寿司屋に行った。Oishiiという寿司屋に行く予定だったんだけど、着いたら閉店だったので、しょうがなくてMiyakoに行くことになった。超久しぶりにMiyakoで食べた味噌汁・お寿司はおいしかった。

This evening, I went to Miyako with my friend BlueSkyInTX. I intended for us to eat at Oishii, a sushi restaurant that I just found out about, but they were closed. I've gotta say, Miyako's food was pretty good. I haven't been there in ages.

At any rate, it was a good way to start my break.

12/21/2010

Yamasa 2011 Summer Business Japanese Internship

Yamasa's got an absolutely sweet-sounding summer program lined up for next year:

Outline: This 6 week long short summer option combines 4 weeks of intensive classes followed by an internship in a Japanese speaking workplace. The classes are those provided by Format 1 of the Japanese for Business and Professional Purposes program. The internship is with a Japanese company or organization in Okazaki, or a nearby city such as Toyota or Nagoya. In addition to the workplace experience, for 2 days of the internship, you have the opportunity to shadow a CEO. On one day the CEO is Japanese, on the other day with a Japanese-speaking foreigner managing a business in Japan. [via Yamasa's web site]
Man, I'd love to be able to do this. Sounds like it'd be a very good experience and I can't help but wonder how well I'd do.

12/20/2010

冬季のカラオケ

Wisps

夕べ、友達8人とカラオケをした。
その内の一人が3ヶ月ほど日本に
帰る予定なので、お別れ会でもあった。

僕は初めて、HOUND DOGの『R★O★C★K★S』や
麗美の『愛にDESPERATE』、広瀬香美の『Groovy!
などに挑戦したり、竹内まりやの『幸せのものさし』など
久しぶりに歌った。「一緒に歌わないか」と誘われたから、
昔のディズニー映画の曲も歌うことになったり。
(ジェロの曲を歌い忘れたのを今、思い出した・・・)

カラオケって本当にスカッとするもね。

12/17/2010

初めてお酒を購入(っていうか)!

父は、窓周りの装飾を取り付ける自営業者で、僕は今日、一日中その仕事の手伝いをした。ずっと立ちっぱなしで大変だったが、なんとか仕事を無事にやり遂げることができた。長ーい一日だった。

帰りに、父が酒屋に寄ることになった。せっかくなので、けっこう疲れた僕も機に乗じて、日本酒を初めて買うことにした。日本に行く前はアルコールはめったに飲まなかったが、日本にいる間は飲むようになり、特に日本酒が好きになったのだ。(ワインもかなり好きだが、ビールは正直、あまり気に入らない。)

買ったのは月桂冠の二本。



家に帰って、父と試飲した飲んだ。
うん、やはりおいしい。しかも、長い仕事の後だとさらに・・・

その後すぐに、涼しいパティオベランダの椅子に座り込み、歌謡曲を聴きながら曇った夜空をぼんやりと眺めて一杯をゆっくりと飲んだ僕は、変なのだろうか。(ま、世間にそう思われたって、一向に意に介しない僕なんだぞ。気持ちいいんだもん。)

アップデート:僕としたことが!お酒を僕が買おうとしたら、父がかわりにお金を出して買ってくれたのを載せ忘れてた。というわけで、レストランで食事する時以外は、まだ買ったことがないんだな。

12/08/2010

I just read this on Wikipedia: ", , and , were merged into a single character: ." I recently reviewed this character (弁) in my Anki kanji deck and thought it was odd that it had so many different meanings. Fascinating.

「辨」「瓣」「辯」の三つの字が「弁」に統合されたことを、僕は先ほど初めて知った。だから、「弁」には意味が多いわけだね。この前、Ankiという記憶ソフトで「弁」を練習したら、意味が多くて困っていたよ。

12/03/2010

また期末試験が!

落ち葉 | Fallen Leaves
【落ち葉】

いよいよ期末試験の時期に入ってしまった。
僕は来週、全部を受ける予定。(三つある。)
やる気も自信もほとんど無くなっているが、
一応、最後まで努力する意向だ。