10/09/2010

電子顕微鏡の写真



Do you know what this is? This is an ant with a microchip in its mouth. Do you understand how awesome this is? If you're interested in this sort of thing, I recommend that you check out Mail Online's collection of electron microscope images.

上の写真には、マイクロチップを口にくわえているアリが写っています。電子顕微鏡によって撮られた写真です。僕はこういうのが、はなはだしく非常に面白いと思いますので、載せました。他にも、電子顕微鏡の写真がたくさんありますので、興味のある方はぜひご覧ください

5 comments

Anonymous said...

hi!
great image. but it scares me a bit...
ジョンさんは日本語(特に漢字)が上手ですね。
向上心(motivation)が高く、とても感心させられます。
私は英語が好きで、昔アメリカの大学へ留学しました。今は日本にいますが、英語の勉強のためにnytimesとかを読んでいます。
ところで、今日は少し気づいた事があったのでコメントしました。
はなはだしいという言葉は、否定的な意味の時に使います。例えば、被害がはなはだしい。(enormous damage)
awesomeはすごく面白いです。
ちなみに、ジョンさんのような若い人がこの言葉を知っているのはとても珍しい事です。というのは、こういう言葉は、昔の小説家が使っていた言葉だからです。
これらかも頑張ってください。

Jonathan said...

コメントありがとうございます。
そして、褒めていただいてとても嬉しいです。
でも、僕は日本語がまだまだだと思いますよ。
ある程度、話したり書いたりできるようになっても
知らないことがまだ山ほどあって、
なかなか終わらない旅、というものですね。

Also, your English is very good. (I just saw a little bit of it, but I can tell, see.) Using the N.Y. Times to study is a very good idea. I should read more Japanese newspapers, I think. 〈恥〉

「はなはだしい」の説明ありがとうございます。
僕はよく「とても」「非常に」「すごく」という言葉を
書いてしまうので、別の言い方をしようと思い、
「はなはだしい」にしたわけですが、
ちょっと違和感を感じさせる言い方のようですね。
まさか、そういった昔の言い方とは思いませんでした!
いい勉強になりました。ありがとうございました。
m(_ _)m

Anonymous said...

same here.
english is difficult. it is like a never ending journey.

well, i actually created a youtube channel just for japanese lessons...would you be interested in it?
well, actually it is unfinished one (because i am lazy) but it would be nice if you could just drop by. but it might be too easy for you because i made it for the beginners.

anyway, your japanese is very impressive and i liked your manga.

がんばって!

Jonathan said...

I'd be happy to drop by your YouTube channel and check things out! Just let me know where to find it.

I'm glad that you liked my silly little manga too. :-)

Anonymous said...

ほんとに?
ありがと!
ビデオ作ったらおしえるね!