9/05/2006

今朝の話すテストと「マリオカート」

最近、ブラガーはかなり遅いね。

Blogger's been fairly slow recently, hasn't it?

じゃ、今朝の話すテストはかなりよかったと思う。「私は1ヶ月入院しなければならないので、ペットの犬をあずかっていただけませんか」という話だった。ふつうの話すテストは1人の学生が先生と話す方法だけど、今日のテストは2人の学生の話のテストだった。それに、先生はビデオを取ったよ。

Today's speaking test went well, I think. The topic of the conversation was my need to enter the hospital for a month and asking my neighbor to watch over my dog. The usual speaking test is a one-on-one with the sensei, but today were paired with classmates instead. And it was video recorded at that!

テストの前に、KクラスのみんなはLクラスの学生と練習した。とても楽しかった、それは。テストの後で、またヤンさんと「マリオカート」をした。でも今日・・・僕はヤンさんによって負けてしまった!え~!まさか!(笑)おめでとうね。よくできた。しかし、これから僕が負けないぞ!

Before the test, K class (my class) practiced with the folks from L class. It was quite enjoyable. After the test, I played "Mario Kart DS" with Yan again. But today ... I lost a match to her! Well ... congrats! Well done indeed. But I won't lose again!

No comments