9/09/2006

バスケットボール下手さ! | Basketball report!

The game went as expected. That is to say, we sucked.

Actually, I sucked. My teammates were pretty good, but I was just all over the place, leaving vitals holes in our defense, doing this wrong and that wrong. It was terrible. But, hey, I warned them beforehand. I warned them! It didn't help that we faced one of the strongest teams in our (one) match either. Still, I think we only lost 10 to 8. If someone with experience and knowhow and talent had been in my spot, perhaps the team would have won. The team was stronger than expected, really.

I wish that there had been a one-on-one tournament. I didn't like having to worry about tripping over and bumping into so many people and I don't know anything of even the basic strategies of the game. (Well, a couple of things only.) And we were playing against folks who obviously play a lot.

After the match, we shooks hands with the other team. I told them that they'd done well ("よくできた!") and the girl on their team almost fell out. I guess she wasn't expecting something like that. It was kind of funny. Hey, it was all for fun, right?

After that, there was a bunch of watching other matches, including Hada-sensei's team. Some students also apparently recruited Fuma-sensei, the tallest female sensei here—perhaps the tallest sensei period. Good thinking. I hear from class L that she's pretty cool and funny.

I honestly forgot who won the tournament, though. Some three-person group ...

But most importantly, my glasses didn't get broken, my back didn't sustain any injuries, and I still have two working eyes. Actually, my back was kind of sore, but that was expected. I've become an old man.

A group of classmates went out afterwards, and I really wanted to go, but I had a prior commitment with another buddy of mine. Well, we're all going out Monday evening, so it's all right.

While I was at the court, I ran inside a couple of times to play the piano that's in Aoi Hall. A female upperclassman by the name Haku, I think, stopped by and I played a part of one of the few songs I still remember from the old days when I played and also a short diddy that I wrote a few years ago when I entered into a song-writing phase. Happily, I made a pretty sweet chord combination that I'd like to use.

今日の試合は僕のチームが負けた。10対8だった。でも僕のせいだった。今まで10年間ぐらいずっとバスケットボールをしていなかったので、ずごく下手だった。ティカ隊長とヨウさん(アンディさんはおなかがいたくなっちゃった。)は上手だったよ。僕だけはよく間違えちゃった。(それに、あの人の前に・・・)あとで、ほかのチームと握手した。女の人に「よくできた」と言ったら、彼女はびっくりした。え?

いる友達は面白かったと言った。

その後で、ほかのチームの試合をみて、アオイホールのピアノをひいた。羽田先生も試合に出たよ!すごいね。元気にがんばったよ。見ている先生もたくさんいた:彦坂先生(スコアを変える人)、おやいず先生(写真をとる人)、有滝先生、さの先生、など。

10年前ぐらい、背中手術があったから、背中について心配していた。でも問題がなかった。それに、目について、とても心配していた。高校生の時の悪い経験・・・

試合が終わったら、友達は晩ごはんを食べに行くつもりだったけど、僕はほかの予定があったので、行けなかった。

ティカ隊長、ヨウさん、許してね。ヘヘ・・・

3 comments

Anonymous said...

ジョンさん

バスケットボールお疲れ様でした。
もちろん、勝つかどうかも大切ですが、ジョンさんも、ティカさんも、ヨウさんもがんばっていたと思います。みなさん、すばらしいです。

わたしは写真をとるのに忙しくて、あまり おうえんできませんでしたね。ごめんなさい。

でも、とても楽しかったです。

おやいず

はだ said...

ジョンさん、
バスケットボール参加(さんか)ありがとう!!
みんなで参加して、楽しい時間がすごせましたね。
またやりましょうね〜♪
私もそれまでに練習します。。

Jonathan said...

先生、ありがとうございました。
本当に、おつかれさまでした。
僕は下手すぎても、楽しかったです。