8/14/2006

Stop—kana time! | ストップ!かなタイム!

A sample of my handwritten kana.
僕が書いたかなのチャートだ:



一回目に「日本話」を書いた。それはいけないね。

The text beneath the chart says "I did it!" and then "Wha--?! I can write in Japanese!" Ironically, however, the only mistake that I made was in that sentence, in which I wrote 「話」 instead of 「語」 the first time.

4 comments

epigene said...

Hi Jon!

私のブラウザー (Opera 9)では、見えません。なので、JREFで見ました。

とってもきれいに書いていますね。「文は人なり」といいますが、「書は人なり」ともいいますよね。ジョンさんの文字はとても丁寧。あなたの人柄が分かるような気がします。

今は、旧盆の休みで東京は車が少なくなってます。岡崎はどうですか?私は、休みなしです。暑さでバテてもいます。(Q_Q)

Jonathan said...

Hi, epigene.

僕のOpera 9でも、見えませんけど、Firefoxではいいです。ちょっと変ですね。

字がきれいですか。いえ、いえ、そんなにきれいじゃないですね。でも、ありがとうございました。上手に書いてみます。

岡崎にも車が少ないと思います。みんなはどこへ行きましたか。今、外から音が聞こえません。

penny4em said...

Hey, did the eye in the top right corner always do that...that scary thing? Are you trying to give Sauron a run for his money?

Jonathan said...

Heh heh. No, that's a recent development for a bit of fun.