7/31/2006

話すテスト:余波 | Speaking test: the aftermath

今朝話すテストができた。すばらしくなかったけど、あまりよくないと思う。合格すると思う。新しい文法は全部使わなかったけど、それは多分少し問題かもしれない。でもがんばったよ!今日のテストは新井先生と。(どうやってそんなことが言える?)先学期のさいごの話すテストも新井先生がしたけど、ざんねんだったから、今日のテストはよくならなければならなかった。じゃ、眠いから日本語が悪くなったね。

Today's speaking test wasn't great but it wasn't that bad either, I think. I'll definitely pass it, even though I didn't use all of the new grammar that I was supposed to. I don't like situations where I have to speak using a certain subset of what I've learned. It's awkward. Today's test was with Arai-sensei, and because the final test of the previous term was with her and I performed terribly, I had to make sure that this one went well.

おそくなっている!おなかもすいたし、眠いし、帰りたい。あ、僕はまだヤマサのコンピュータールームにいるんだ。母と大切なことを話している。

え?コンピュータールームはもうすぐ終わるとヤマサの社員は言った。

No comments